Northcom söker industrisäljare


VILL DU JOBBA I EN SAMHÄLLSKRITISK BRANSCH? Northcom är en nordisk ledande totalleverantör och systemintegratör av lösningar för kritisk kommunikation. Vi skapar ett bättre och säkrare samhälle genom att erbjuda kunder inom bland annat polis, räddningstjänst, försvar, transport, industri och sjukvård lösningar för kritisk kommunikation som alltid fungerar. Northcom är ett Norskt familjeägt bolag grundat för 55 år sedan med över 120 anställda i Norden varav 60 i Sverige. Huvudkontoret i Sverige ligger i Karlstad.
I samband med att Northcom utvecklar en ny avdelning som skall bearbeta Sverige största industrier, behöver avdelningen kompletteras med en ny medarbetare som fokuserar på nykundsförsäljning. Vi söker därmed efter nästa stjärnsäljare som gärna får vara i början av sin karriär och vill växa med oss. En dag på jobbet hos oss är omväxlande och kul. Du utgår från vårt kontor i Stockholm.
Vi erbjuder
Vi strävar efter att vara ett företag man trivs på; vi har en varm kultur, en hållbar arbetsmiljö och låg personalomsättning. Vi ser långsiktigt och hållbart på våra rekryteringar och vill att du utvecklas och växer hos oss bland trevliga kollegor.
- En intressant och viktig tjänst i ett framgångsrikt företag : du blir en uppskattad kollega i vårt säljteam
- Vara med och bygga ett säkrare och mer robust samhälle
- Vara med och påverka såväl företagets som din egen utveckling
- Vara del av ett framgångsrikt team – trevliga kollegor med högt yrkeskunnande (du kommer lära dig mycket och kunna dela med dig av dina erfarenheter)
- Möjlighet att jobba med framtidssäkrad spännande teknik och högkvalitativa produkter
- Stabilt familjeägt företag med sunda värderingar
- En nyfiken och lärande miljö med respekt för individen -möjlighet att löpande utvecklas
- Dynamisk och hälsosam miljö där vi förespråkar att umgås i aktiva sammanhang – vi är tex sponsorer av skidlandslaget och cykelteamet med världsmästare – hållbarhet på alla plan är viktigt för oss!
- Hybridkontor
- Tjänstebil
Läs mer om vad som krävs för att axla rollen som Industrisäljare hos oss på Northcom.
Om rollen
Som säljare på Northcom älskar du att lyssna och analysera kundens behov inom radiokommunikation och trådlös data. Du är en relationsskapande person som kommer vara kundens huvudkontakt från införsäljning till uppstart och därefter ingår viss merförsäljning för att hålla kunderna nöjda. Du kommer pedagogiskt utföra demonstrationer av Northcoms olika lösningar och sätta dig in i kundens situation. Utöver ditt säljteam har du dessutom till din hjälp vår Customer Support samt marknadens vassaste tekniker som hjälper dig med tekniska lösningar samt stöttar kunderna i stort som smått.
Du bygger din pipe, bokar dina egna möten och ringer även upp potentiella bolag som vi finner intressanta. Kanske träffade du en potentiell kund på ett event eller liknande som kommer ha stort värde av Northcoms lösningar – ring kunden! Du kommer ingå i ett team som jobbar tillsammans mot uppsatta mål.
För att passa i rollen som specialistsäljare inom radio ser vi att du är en modern säljare: förtroendeingivande, kunnig och relationsskapande. Du förstår att en affär inte stängs på ett ögonblick utan snarare genom ett antal beslut längs vägen i din relation med den tilltänkta kunden. Att guida kunden och erbjuda den rätta lösningen för en långsiktig relation är A och O. Du blir ansvarig för varje kund du drar in, dvs du behåller kundkontakten.
Du rapporterar till CCO, Robin Blomquist. Tjänsten innebär en del resor i Sverige.
Om dig
Vi tror att du är en driven och orädd säljare som tycker det är roligt och trivsamt att etablera nya kontakter via främst telefon. Du är kommunikativ, inlyssnande och har förmåga att bygga förtroende hos kund. Du skapar tillit i dina relationer, tar ansvar och tar dig an dina uppgifter med stort engagemang. Du ser problem som en väg till lösning, du är prestigelös, har en positiv inställning och ett teknikintresse samt förmåga att förstå teknik och vad det kan skapa för värde för kunden. Du är en person som alltid finner vägar framåt och trivs på ett bolag som satsar på dig och din fortsatta utveckling.
Har du teknisk erfarenhet av radiokommunikation så är det ett plus, men vi lägger mest vikt vid dig som person. Du bor med fördel i Stockholm med omnejd.
Dina erfarenheter och kompetenser
- Du har några års erfarenhet av B2B-försäljning (gärna inom teknik) och gillar uppsökande nykundsförsäljning
- Du har ett genuint intresse för teknik och tycker det är kul
- Du är duktig på Office 365
- Du är en lagspelare
- Du uttrycker dig väl i tal och skrift på svenska och engelska
- Du har relevant utbildning (gärna inom it/teknik/tech) – än viktigare är rätt mindset: teknikintresse och du vill löpande lära dig nytt / utvecklas
- Du har B-körkort
- Meriterande: erfarenhet av radiokommunikation
Vill du bli en uppskattad kollega i vårt team – klicka dig vidare och skicka in din ansökan idag!
I denna rekrytering samarbetar vi med SalesOnlys Seniora Rekryteringskonsult, Miléne Strömqvist. Alla ansökningar och kontakter behandlas konfidentiellt. SalesOnly får inte ta emot eller hantera ansökningar som inkommer via mail då detta strider mot direktiven i GDPR. För att din ansökan ska behandlas: skicka in din ansökan via Ansök här ovan. Tjänsten kan komma att tillsättas innan annonseringsperiodens slut. Ansök nu!