Laddar ...

NORTHCOM CARE

Bli trygg med vårt supportavtal

Som Northcom Care-kund till oss får du en rad fördelar där vi har möjlighet att hjälpa dig snabbare, effektivare och du får tillgång till marknadens vassaste experter inom utlovad svarstid.

Northcom Care passar kunder som har många terminaler i drift eller bedriver kritiska verksamheter där det är viktigt med kontinuerlig drift.

Supportavtalet Northcom Care garanterar korta svarstider vid support, snabbare service och möjlighet till senaste utbildningar för driftansvariga och användare.

Northcom Care täcker in följande delar

  • Support med hög tillgänglighet
  • Service med kort och tidsbestämd ledtid
  • Garanterad tillgång till material för reparation
  • Rabatterade utbildningar, statistik på serviceärenden
  • Tillgång till aktuella programvaruversioner
  • Proaktiv övervakning (tillval)

Vad innebär då ett supportavtal med Northcom för dig som kund. Vi har delat upp det i Support, Service, Material och Övrigt där du nedan kan se vad som ingår i de olika delarna.

Support

  • Som Northcom Care-kund är du garanterad support & tillgänglighet 08.00 - 17.00 helgfria vardagar året runt.
  • Snabb respons på e-postförfrågningar och registrerade ärenden via vårt ärendehateringssystem samt prioriterad hanteringen av inkommande supportfrågor.
  • On-linesupport ger dig tillgång till ärendeinformation samt produktinformation dygnet runt via vårt ärendehanteringssystem och webbplats.
  • Snabb uppstart av support via fjärranslutning på produkterna som omfattas avsupportavtalet. Ex. radioterminaler, fordon eller infrastruktur mm.
  • Northcom utför support på plats som beställts av kunden inom överenskommen tid.

Service

  • Kort och tidsbestämd ledtid på inskicksservice av kundens varor som kan hanteras inom landet av Northcom. Gäller även programmering med förutsättning att vi har tillgång till kundens programmeringsmall.
  • Vi åtar oss att utföra service på en lämplig plats så nära dig som är praktiskt möjligt inom en förbestämd tidsram. Tjänsten och möjligheten till den här typen av support ingår men debiteras mot faktura.
  • Northcom åtar sig att utföra reparationer på era varor till ett fastpris.
  • Vi åtar oss att påbörja service via fjärranslutning på levererade produkter inom en förbestämd tid enligt avtal samt utföra service på plats inom en förbestämd tid mot faktura.

Material

  • Garanterad tillgång på material hos huvudlaget i Karlstad, under avtalstid. Med material menas i detta fall tillbehör och reservdelar. Vi förbehåller oss dock rätten att ersätta utgånget material med nytt under förutsättning att det har minst samma prestanda.

Övrigt

  • Du erbjuds generös rabatt på ordinarie priser på Northcoms kursprogram.
  • Northcom lämnar en gång om året över statistik på genomförd service och inkomna supportärende.
  • En gång per år sker en uppföljning av avtalet mellan oss och dig som kund.
  • Tillgång till aktuella programvaruversioner ingår i avtalet. Programmering och programuppdatering av terminaler kan erbjudas bl.a. genom ett s.k. SDP-avtal

Hur blir man avtalskund?

Är du kund till oss och är intresserad av att koppla till ett supportavtal för dina produkter och tjänster? Kontakta din säljare på Northcom eller skicka ett mail till customer.support@northcom.se så kontaktar vi dig.

Ärendehantering

Klicka dig vidare på länken nedan för att logga in på i vårt ärendehanteringssystem. Saknar du inloggningsuppgifter kan dessa erhållas från Customer Support på Northcom.